Uită-te mai bine! Nu este o simplă fotografie. O să rămâi mut de 18 ori!

Cu siguranță, ai auzit despre fotorealism și poate ai o idee despre ce înseamnă asta, dar chiar și așa, rămâne o enigmă pentru tine și pentru toată lumea: cum poate o pensulă și un artist să reproducă atât de bine realitatea.

Fotorealismul s-a dezvoltat între anii 1960-1970 în SUA, paralel cu arta fotografiei. Inițial pictorii au luat-o ca pe o provocare. Doreau să demonstreze că și ei pot reproduce o fotografie și că tehnologia nu le va înlocui talentul.

În acest articol o să-ți prezentăm câteva picturi fotorealiste, ce aparțin artistului israelian Yigal Ozeri. Pur și simplu vei rămâne fără cuvinte…

Lui Yigal Ozeri îi place să picteze femeile. Să le pună în valoare gingășia și feminitatea.

Lucrările sale se bucură de succes în cadrul expozițiilor din toată lumea, de la Beijing, China și până la New York, SUA.

Din 1994, artistul israelian a început să-și publice picturile în propriile cărți.

Până în prezent acesta are deja publicate 14 cărți cu picturi fotorealiste, ultima fiind „Tabloul prin obiectiv” din 2015.

Între 2 mai și 9 iunie, la New York a avut loc o expoziție cu lucrările artistului, care au fost apreciate de public.

Acestea sunt unele dintre lucrările expuse acolo.

În picturile sale, surprindem femeia gânditoare, enigmatică, profundă.

În mare parte acestea sunt pictate pe fundaluri naturale: apă, zăpadă, iarbă.

Cât de naturală poate părea apa pictată cu pensula?

Până și firele de păr luate de vând nu se deosebesc cu nimic de cele fotografiate.

În picturile lui Yigal totul este firesc.

Iar femeile sunt cele mai frumoase și naturale.

Chiar și lumina e la fel de naturală ca cea din obiectiv.

De obicei, artistul nu se oprește la o singură pictură cu o femeie.

La fel ca și cu fotografiile. Este imposibil să fotografiezi o femeie frumoasă doar o singură dată.

Pentru a fi cât mai aproape de realitate, pictorul se inspiră din fotografii reale.

Deși vede totul prin obiectiv, în cazul lui, pensula e cea care proiectează realitatea.